Nå dine mål med en dokumenteret content marketing strategi
Virksomheder med en dokumenteret content marketing strategi oplever succes 4 gange oftere end virksomheder uden en strategi.
(Kilde: Content Marketing Institute 2016)
Årsagen er simpel. Med en content marketing strategi, som alle på holdet er enige om, kender alle udgangspunktet, alle kender deres rolle og alle ved, hvad succeskriterierne er. Det er meget lettere at løbe efter et mål, når man ved hvor målstregen er.
Content Marketing DK hjælper dig med at udforme din content marketing strategi. Det gælder uanset om du:
- Har været i gang med content marketing, men nu vil styrke indsatsen. Til det formål skal du og dine kolleger optimere og dokumentere jeres processer.
- Har content marketing som nyt indsatsområde og gerne vil rigtigt i gang. Her har du brug for en køreplan for, hvordan du og kollegerne kan øge efterspørgslen og styrke kunderelationerne med content marketing.
Content marketing kan være en stor mundfuld. Derfor tager det strategiske arbejde altid udgangspunkt i dine ambitioner og tilgængelige ressourcer. Sammen definerer vi et mål for indsatsen og finder frem til, hvad det kræver at nå målet. Vejen til målet bryder vi op i bidder og sætter milepæle, som sikrer fremdrift undervejs.
Content marketing strategien skal vise vejen til målet
Det handler i bund og grund om at blive enige om svarene på en række spørgsmål.
Analyse
Hvad fungerer godt eller mindre godt? Hvilken forandring ønsker vi at skabe og for hvilken målgruppe? Hvad er succeskriteriet på kort og lang sigt?
Organisering
Hvem gør hvad? Hvad kan vi selv klare og hvad skal vi have hjælp til udefra? Hvordan planlægger vi fra idé til publicering af indhold?
Effektmåling
Hvad måler vi på for at finde ud af om indholdet rammer plet? Hvilke KPI’er skal vi opstiller for at nå vores del- og slutmål?
Målgruppen
Hvem skal vi primært tale til og hvad er målgruppens udfordringer, behov og drømme? Hvordan kan vi skabe relationer til dem? Hvad er vigtigt for dem i de forskellige faser af kunderejsen?
Teknologi
Hvilke processer kan vi med fordel bruge teknologi til at understøtte? Skal vi investere i nye platforme til eksempelvis web, dataindsamling eller marketing automation?
Kick-off
Hvordan får vi skudt content marketing-arbejdet godt i gang? Hvordan sikrer vi buy-in fra ledelsen? Hvordan aktiverer vi medarbejdere, så de bidrager med at skabe og dele indholdet?
Sådan kommer du videre med din content marketing strategi
Ønsker du at dokumentere og udbygge dit nuværende arbejde, så du har en dokumenteret og holdbar content marketing strategi? Eller få styr på planlægning og organisation, så dit content marketing arbejde bliver mere effektivt. Udfyld kontaktformularen herunder, så tager vi en uforpligtende samtale om det videre forløb.