Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

5 krav du skal stille til din content marketing samarbejdspartner

5. marts 2014 by Joakim Ditlev Leave a Comment

Content marketing er hot. Og det giver guldgraverstemning blandt udbyderne: Mange tekstforfattere, søgemaskineeksperter, reklamebureauer og social media rådgivere har nu fået content marketing på hylden. Men kan de deres kram, eller bliver content marketing bare en ny etiket på en gammel vare? Her får du gode råd fra nogle af branchens bedste folk, som hjælper dig til at vælge en kompetent content marketing samarbejdspartner.

Content marketing lyder ligetil. Det er noget med redaktionelt indhold, noget som Google godt kan lide og noget som bliver delt på sociale medier. Det kan vel ikke være så svært at finde en, der kan hjælpe mig med det.

Sådan vil du måske tænke, hvis du skal i gang med content marketing, men der er flere gode grunde til at stoppe op og stille krav til dine samarbejdspartnere. For content marketing er et vidt begreb, som passer ind på mange hylder i den kreative branche. Og kreativiteten rækker somme tider helt ind i forståelsen af, hvad content marketing er.

Krav til samarbejdspartnere giver kompetent content marketing

For at hjælpe dig med at vælge den mest kompetente samarbejdspartner, stillede jeg flere af branchens bedste folk dette simple spørgsmål:

Hvad er det vigtigste krav at stille din content marketing leverandør?

Her kan du se deres svar.

Brian Stræde - KatalysatorBrian Stræde, Katalysator

Hvis content marketing for alvor skal have effekt, skal man købe præmissen om, at der ikke er tale om en hurtig kampagne – det er et maratonløb, ikke en sprint. Det kræver en betydelig, kontinuerlig indsats, som ikke udelukkende kan placeres hos et bureau. For at blive effektiv skal tankegangen forankres i virksomheden, og medarbejderne og deres viden skal bringes i spil. Derfor skal man bede sin leverandør om at fortælle, hvordan de vil sikre den forankring – også efter den første begejstring over at gøre noget nyt har lagt sig.

Signe JepsenSigne Dam Jepsen, content.dk

Sæt det lange lys på. Bed din rådgiver hjælpe dig med, hvordan du får din content marketing strategi til at fungere på den lange bane. Der er to veje at gå:
1. Dit bureau producerer dit content, og du har selv en mindre rolle. Dermed lærer du ikke mekanismerne i effektiv content marketing, og du skal bruge meget energi på samarbejdet, da du jo er ekspert på din virksomhed og dit marked. Til gengæld er udliciteringsmetoden effektiv, hvis ikke du gider rode med de praktiske aspekter af markedsføring og bare vil have variable omkostninger.
2. Du får dit bureau til at lære dig at udfolde din organisations eget potentiale i content marketing. Bureauet får dermed en faciliterende og rådgivende rolle, mens du og din organisation bliver dygtigere til at bedrive god content marketing, som tiden går. For content marketing er det lange seje træk i markedsføring uden quick-wins.

Anders SaugstrupAnders Saugstrup, Saugstrup.org

Spørg hvilket indhold, leverandøren er mest stolt over at have skabt. Spørg også hvilket indhold, der har imponeret verden mest og har haft den største markedsføringseffekt. Altså, spørg ikke til referencekunder. Spørg til referenceindhold.

Som kunde skal du vide, om du satser dine penge på en leverandør af content marketing, der ikke kan vise succeser frem endnu. Har din leverandør skabt indhold og effekt, som imponerer dig, så spørg hvad den kampagne kostede.

Jesper Laursen Brand MoversJesper Laursen, Brand Movers

Der er to ligestillede krav, man skal stille til sin content marketing leverandør. Det ene er om evnen til at lave noget fantastisk indhold, og den anden er evnen til at forstå forretningen. Det er i spændingsfeltet mellem de to, at magien – og de forretningsmæssige værdier – opstår.

 

Mit eget svar på spørgsmålet er et trickspørgsmål: Spørg hvor lang tid skal din samarbejdspartner vil anbefale, at din content marketing kampagne varer?
Content marketing har nemlig ikke noget sluttidspunkt. Når din virksomhed bliver et medie, giver det ingen mening at lade et kvartalsbudget diktere en slutdato. Dit indhold er din virksomheds stemme, og når den begynder at tale på egne kanaler, forventer publikum ikke, at den pludselig bliver tavs.

Her på bloggen giver landets mest komplette liste over content marketing leverandører dig allerede et overblik. Der er plads til flere på listen – og til stemmer og kommentarer.

Har du gode erfaringer til at finde frem til kvalificerede samarbejdspartner, er du velkommen til at dele dem.

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook16
LinkedIn5

Filed Under: Content marketing basics Tagged With: content marketing, content strategi, marketingkampagne

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (42)
  • Debat (16)
  • Distribuere indhold (17)
  • Effektiv content marketing (24)
  • Inspiration (27)
  • Nyheder og events (16)
  • Strategi (16)

Seneste Indlæg

  • 5 måder til at få din indholdsproduktion op på den store klinge
  • Content marketing og SEO: 3 ting du skal stille skarpt på i 2022
  • Snart skal du udskifte Google Analytics – tænk over disse ting først!
  • 3 skarpe content marketing startups du skal kende
  • Derfor har du brug for en kernefortælling

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter