Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

Content marketing på LinkedIn: 5 stærke eksempler på danske virksomhedssider

26. august 2015 by Joakim Ditlev Leave a Comment

Danske virksomheder har efterhånden fået godt tag i at publicere engagerende indhold på Facebook. Anderledes ser det ud, hvis vi taler content marketing på LinkedIn. Der er masser af potentiale til at bruge landets næststørste sociale medie endnu bedre – et undervurderet område er brug af virksomhedssider. Her får du 5 af de bedste eksempler på danske virksomhedssider på LinkedIn.

Content marketing på Linkedin - men hvordan?LinkedIn? Er det ikke bare det sted med alle CV’erne, hvor folk deler tilfældige citater og jobopslag, men hvor der aldrig rigtigt sker noget spændende?

Joh, det kan der være noget om. LinkedIn kan bruges – og bliver brugt – til mange forskellige ting. Fra at have været headhuntere og HR-afdelingens hjemmebane, er LinkedIn ved at udvikle sig til en content marketing platform, som specielt er interessant for B2B virksomheder.

Virksomhedssiden er oplagt til content marketing på LinkedIn

Når du laver content marketing på LinkedIn, er virksomhedssiden den mest oplagte funktion at starte med. Det er simpelt at oprette en virksomhedsside, hvorfra du kan udgive indhold.

En del virksomheder bruger virksomhedssider i forbindelse med rekruttering eller employer branding. Det er platformen bestemt også velegnet til. Men du kan også vælge at inspirere, fastholde og modne potentielle kunder ved at lave content marketing på din LinkedIn virksomhedsside.

LinkedIn har selv et halvt tons internationale cases fra store brands. Men her er 5 af de bedste eksempler på danske virksomheder, som mestrer deres virksomhedsside.

5 eksempler på danske virksomhedssider

Orbicon.

Den rådgivende ingeniørvirksomhed, Orbicon har en varieret side, hvor de ikke er bange for at linke ud eller vise, hvad livet som rådgivende ingeniør også indeholder. Jo, de skriver lidt om sig selv og sniger jobopslag ind, men gør det på en måde, der skaber interesse. De mange likes på opdateringerne vidner om, at de har formået at engagere medarbejderne i at dele opslagene.

Udvikling Fyn.

Opgaven lyder på at promovere og skabe vækst på Fyn. Udvikling Fyn gør klogt brug af showcase pages for hver af de 6 brancher, som er i fokus. Her får følgerne bl.a. målrettede nyheder og invitationer til events på det område, der interesserer lige netop dem.

Ruths Hotel.

Det kunne være en Facebook-side, men Ruths Hotel har fokus på erhvervsdelen. Målet er at inspirere til at afholde konferencer i Gl Skagen, hvor hotellet har hjemme. Det gør de effektivt og i en personlig tone – med masser af engagement fra tilfredse gæster som resultat

Eksempel på billeder fra Give GoodwindGive Goodwind.

Alle kender Vestas og på LinkedIn har de travlt med at prale. Dem der transporterer en del af deres vindmøller hedder Give Goodwind, og de bruger et simpelt middel på LinkedIn: Flotte billeder af store trucks ladet med møllevinger. På trods af at deres følgeskare kun tæller 225 er der rigtig meget engagement på siden. Måske fordi et billede af en stor Scania falder i øjnene på LinkedIn i mylderet af jobopslag og inspirationscitater?

Advodan.

Landets største advokatkæde satser stort på content marketing på LinkedIn og en række andre kanaler. Deres virksomhedsside bliver jævnligt opdateret med juridiske nyheder, som er fortolket, så de fleste kan være med. Selvom størstedelen af opdateringerne linker til deres eget website, er det nyttigt indhold på følgernes præmisser.

Hvorfor taler vi så meget om os selv på LinkedIn?

Jeg har spurgt efter eksempler på danske LinkedIn virksomhedssider flere steder og fået rigtig mange svar. Blandt dem har jeg brugt input fra Marie-Louise Munter, Ole Bach Andersen, Morten Vium, Benjamin Lipschitz, Dorthe Thrane Jensen og Dorte Møller Madsen.

Det er slående så langt, der er mellem snapsene. Hvis den gennemsnitlige virksomhed udgav samme mængde navlepillende indhold på Facebook, ville fansene vende tomlen nedad. Så hvad gør det mere legalt at tale om sig selv og promovere sin virksomhed på LinkedIn? Og hvorfor mangler så mange virksomhedssider at beslutte, om de vil gøre sig lækre for enten kandidater, aktionærer eller kunder?

Mit bud er, at LinkedIn stadig er umoden som platform og både brugere og virksomheder flakser omkring. Men der er masser af potentiale i at bruge LinkedIn i content marketing og udgive nyttigt indhold, så du vinder dine potentielle kunders tillid.

Du er velkommen til at byde ind med en kommentar om, hvad du synes en virksomhedsside bedst egner sig til. Og så må du heller ikke glemme at følge Content Marketing DK på LinkedIn.

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook33
LinkedIn523

Filed Under: Inspiration

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (42)
  • Debat (16)
  • Distribuere indhold (17)
  • Effektiv content marketing (24)
  • Inspiration (27)
  • Nyheder og events (16)
  • Strategi (16)

Seneste Indlæg

  • 5 måder til at få din indholdsproduktion op på den store klinge
  • Content marketing og SEO: 3 ting du skal stille skarpt på i 2022
  • Snart skal du udskifte Google Analytics – tænk over disse ting først!
  • 3 skarpe content marketing startups du skal kende
  • Derfor har du brug for en kernefortælling

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter