Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

Content Marketing DK på fuld tid. Her er hvad du kan forvente

31. juli 2013 by Joakim Ditlev 12 Comments

Der har været stille på bloggen i juli-varmen. Men det er hermed ændret. Content Marketing DK er fra og med i dag et fuldtidsprojekt og tilbyder en række forskellige konsulentydelser. Med risiko for at være ananas i egen juice, har jeg stillet mig selv 5 skarpe spørgsmål om, hvordan forretningen bliver, og hvilke ændringer du kommer til at opleve her på Content Marketing DK.

Inden du kommer mig i forkøbet: Jep, det er dårlig content marketing latin at tale om sig selv. Men her er et særtilfælde, som du måske finder relevant:

Jeg har sagt mit job op og vil fremover køre fuld tid på konsulenttjenester med udgangspunkt i content marketing.

content marketing butikken er åbenSiden marts 2011 har jeg drevet bloggen med faste indlæg ved siden af mit fuldtidsjob hos Trustpilot. I den periode er content marketing gået fra at være temmelig ukendt til i dag at nærme sig ”content marketing hype”. Jeg oplever en stor efterspørgsel og nysgerrighed på området, så timingen for at satse på egen forretning er perfekt.

Venner og kolleger har allerede stillet en del spørgsmål. Så her får du 5 af de skarpeste.

Hvad betyder det for contentmarketing.dk?

Du kan som hidtil forvente en ny artikel om ugen, krydret med relevante nyheder som jeg deler på Twitter, Facebook og Google+. Forhåbentligt får jeg mange spændende opgaver ind, som jeg kan dele erfaringer og resultater ud af her. For jeg har tænkt mig at tage min egen medicin og lave content marketing på contentmarketing.dk.

Hvad skal du leve af?

Jeg skal fungere som konsulent, og virksomheder kan hyre mig, hvis de vil have skubbet bag på deres marketing. Det kan være korte forløb, hvis virksomheden allerede har en velkørende marketingafdeling, som skal fokusere mere på indhold. Eller det kan være i længere forløb, hvis virksomheden har større projekter på vej såsom at sætte et nyt website op, få startet en proces for lead generering eller lancering på nye markeder.

Mit fokus ligger på B2B virksomheder. Foreløbig har jeg to kunder, som jeg glæder mig til at arbejde med den kommende tid.

Hvordan ser du markedet for content marketing i Danmark?

Særdeles lovende! Ellers turde jeg heller ikke tage springet.

Flere og flere indser at de gamle metoder for push-marketing er mindre effektive og at mere synlighed online er vejen frem. Med en økonomi i bedring, er timingen god til at omstille sin marketing for at høste resultater på lang sigt.

Hvorfor er du flyttet til Jylland?

Tidligere på måneden rykkede jeg fra Malmö til Børkop (nær Vejle). Livet i byen er fedt, men med to børn bliver prioriteterne anderledes. Så vi fandt en mindre by, som ligger nær ved det vi har brug for til dagligt. På business-siden er Trekantområdet kommet godt i gang, og stadig er der ikke mere end et par timer til København.

Findes der en dybere årsag med det hele?

Ja, en stræben efter, hvad der på rigsdansk hedder en optimal work-life balance. Jeg brænder for at udbrede idéen om, at virksomheder kan hjælpe deres kunder gennem nyttigt og relevant indhold og vil sammen med ambitiøse virksomheder knokle for at få det til at ske.

Samtidig vil jeg også kunne tage med knægten til fodbold en onsdag kl. 16 og bruge mere tid med dem, der betyder noget. Det får jeg muligheden for nu.

Ikke mere selvpromovering herfra. Nu handler det om relevant, resultatskabende indhold.

Hvis du synes min plan lyder fornuftig, vil jeg sætte stor pris på, at du fortæller om det i dit netværk – eksempelvis ved at like siden eller dele denne artikel.

Hvis du synes den er gal eller bare vil ønske held og lykke, er du velkommen til give feedback i kommentaren.

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook38
LinkedIn0

Filed Under: Nyheder og events

Comments

  1. Henrik Andersen says

    31. juli 2013 at 07:34

    Det lyder spændende, og så i sydjylland. Held og lykke med solokarrieren Joakim. 🙂

    Svar
  2. Jens Bernsteen Høyer says

    31. juli 2013 at 07:51

    Tillykke med springet ud i tilværelsen som selvstændig Joakim! Det lyder spændende og giver god mening.

    Svar
  3. Bernt says

    31. juli 2013 at 09:27

    Superfedt Joakim. Der er brug for dig derude 🙂 så det skal nok blive godt.

    Svar
  4. Frank Hellerup Madsen says

    31. juli 2013 at 09:29

    Held og lykke med det. Der bør være kunder nok derude – også selvom “Content marketing” som udtryk endnu ikke er hvermandseje i DK.

    Svar
  5. Tina Woods says

    31. juli 2013 at 11:33

    Tillykke med din beslutning Joakim. Og velkommen til Jylland 🙂

    Svar
  6. Mathies Astrup says

    31. juli 2013 at 19:38

    Tillykke Joakim. Så er du jo kommet tilbage til rødderne. Held og lykke med din nye butik.

    Mvh Mathies

    Svar
  7. flem says

    1. august 2013 at 08:52

    Det lyder som en interessant ide, med content marketing konsulent projektet. Om DK er klar til at rykke på det område netop nu, —hmmmm, jeg har mine tvivl, fordi jeg ser ikke rigtig tegn på der er sket et nybrud i isen. Jeg har levet som skribent siden 2009, og har også promoveret over for B2B virksomheder , at de skal have lavet nogle webtekster og sætte øget fokus på content marketing generelt, MEN jeg synes ikke rigtig DK har taget ideen til sig for alvor endnu. Men jeg kan jo tage fejl..

    Svar
  8. Ingibjorg says

    5. august 2013 at 09:40

    Tillykke Joakim. Det lyder sgu rigtig spændende og jeg glæder mig til at følge med her på siden 🙂

    Svar
  9. Bertrand says

    6. august 2013 at 08:13

    Tillykke og held og lykke!!!

    Svar
  10. Joakim Ditlev says

    7. august 2013 at 21:19

    Tak for alle skulderklap. Det betyder meget!

    Svar
  11. Magnus Snoer says

    8. august 2013 at 07:31

    Fedt, Joakim!

    Mange gange held og lykke herfra – det skal nok blive en succes!

    Glæder mig til fortsat at følge med på bloggen.

    Svar
  12. Povl Sørensen says

    17. oktober 2013 at 10:35

    Hej Joakim

    Velkommen i det jyske, det kan kun blive godt fir dig.

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (42)
  • Debat (16)
  • Distribuere indhold (17)
  • Effektiv content marketing (24)
  • Inspiration (27)
  • Nyheder og events (16)
  • Strategi (16)

Seneste Indlæg

  • 5 måder til at få din indholdsproduktion op på den store klinge
  • Content marketing og SEO: 3 ting du skal stille skarpt på i 2022
  • Snart skal du udskifte Google Analytics – tænk over disse ting først!
  • 3 skarpe content marketing startups du skal kende
  • Derfor har du brug for en kernefortælling

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter