Præstationsangst er en stor udfordring i content marketing

Den største udfordring i content marketing, som ingen taler om

Content marketing kan da ikke være så svært. Find ud af, hvad du vil være specialist inden for, lav en masse indhold og tryk på knappen. Bom – så er du snart en kendt influencer eller branchens thought leader.
Desværre er det ikke så let i praksis. Og en del går i stå på det sidste step – at turde at få indholdet ud over rampen. Få taler om det, men mange kender til denne content marketing udfordring. Hvordan det opstår og hvordan du kan gå fra tvivl til selvsikkerhed, kan du blive klogere på her.

I går målgrupper. I dag publikum. I morgen communities

Web3 lever endnu. Du hører bare ikke så meget om det. Et af kendetegnene ved web3 er at internettet er distribueret. Det er særligt båret af content creators, der er trætte af at være i lommen på de store techgiganter. I stedet søger de direkte adgang med deres kunder – uden at have Meta, Alphabet, Snap, Twitter eller andre store techvirksomheder som mellemmand. Og i web3 er det et must at skabe et community rundt om den idé man har, eller den udfordring man løser.

Den lange hale

Den lange hale – har du fat i den rigtige ende?

Hvem vil ikke gerne ligge nummer 1 på Google? Det kan du godt komme til men sikkert ikke på søgeord, som tusindvis googler hver dag. Ofte er der en masse potentiale i den lange hale, hvor antallet af søgninger er færre men konkurrencen er lavere. Læs mere om sofistikeret adfærd på søgemaskiner, og hvordan du kan opnå placeringer på søgemaskiner ved at målrette indhold i den rigtige ende af halen.

Personas online marketing

3 grunde til at bruge personas i content marketing

Hvem henvender jeg mig til?
Uanset hvilken form for marketing du arbejder med, bør du kunne svare skarpt på det spørgsmål. Det kan personas hjælpe med. Ved at bruge personas har du lettere ved at gøre budskaberne relevante og du undgår at blive alt for selvfed at høre på. Lær hvad personas er og få tre grunde til, at du bør arbejde med personas i content marketing.

Content kalender til små og store teams

Her er en content kalender til dig, der elsker at sætte flueben

Indhold gør det ikke alene. God content marketing bør udkomme regelmæssigt på en eller flere af dine udvalgte kanaler. Skal du sikre et godt flow i, hvornår du udgiver indholdet, er en content kalender et must. Der findes mange forskellige værktøjer og måder at strukturere det på. Jeg er blevet vild med at arbejde med ClickUp – og det bliver du måske også efter at have læst denne guide.

Less is more: Derfor skal du være lykkelig for at nå 1000 true fans

Hvad vil du helst have? 100.000 følgere på Instagram eller 1000 ægte fans? I content marketing vil du oftest være bedst stillet med det sidste. For du har brug for en stærk kerne, når du bygger et publikum og der er oftest bedre forretning i at gå dybt end at gå bredt. Men vi starter med et berømt essay, der har fået en revival – den handler om idéen om 1000 true fans.

Content curation - find nålene i høstakken

Hvad er content curation og hvordan fungerer det?

Hvis der er noget, der er nok af på nettet, så er det indhold. Så i stedet for at pumpe endnu mere indhold ud i fiberen, kan du med fordel udvælge og distribuere andres indhold. Den metode kaldes content curation – eller kurateret indhold på dansk. Det kan være effektiv måde at udvise ekspertise på og dermed gøre din virksomhed mere relevant for målgruppen. Læs mere om, hvad content curation er, se gode eksempler og lær, hvordan du selv kommer i gang