Genbruge indhold

10 tips til at genbruge indhold, så det lever længere og gør dit publikum gladere

Lad os slå det fast med det samme. Du behøver ikke at bygge alt indhold helt fra bunden. Hvert opslag på sociale medier skal ikke være unikt, og gamle artikler kan let piftes op og blive aktuelle igen. Her får du 10 tips til at genbruge indhold – og en række argumenter for, at du faktisk hjælper dit publikum ved at dele det samme indhold flere gange.

Content map

Hvad er et content map og hvordan bruger du det til at hjælpe kunden helt i mål?

Content marketing bliver ofte set som en metode til at skabe opmærksomhed. For det er sådan vi oftest selv ser og oplever det. Men effektiv content marketing er designet til at ramme målgruppen i alle faser af kunderejsen. Det bliver lettere, hvis du har kortlagt indholdet med et content map. Hvordan du bærer dig ad med det, og hvad et content map er, kan du læse meget mere om her.

Pas på med at bygge på lånt jord, når du vælger marketingkanal

Valg af marketingkanal: Mere Fortnite – mindre Trump

Nu nævner jeg Donald Trump, men dette indlæg kommer ikke til at handle om politik. Det kommer til at handle om valg af marketingkanal og om den risiko, der hviler i at være afhængig af at låne andres platforme til at få sine budskaber ud. Donald Trump er som bekendt blevet smidt ud af Twitter og hans konto er suspenderet på en række andre platforme.

Det gør den kendte content marketing punchline: ”Don’t build your content house on rented land” mere aktuel end aldrig før. Det får du uddybet her:

Sådan løfter du kvaliteten af indholdet med en feedbackmakker

Sådan løfter du kvaliteten af dit indhold på 10 minutter

“Done is better than perfect.”
Kender du den talemåde? Og hvis du gør, har du sikkert også været frustreret over, at der ikke er tid nok til at sikre en høj kvalitet i det indhold, du producerer. Men det behøver ikke være tidskrævende eller besværligt at sikre, at dit indhold er forståeligt for modtageren. Metoden hedder “feedbackmakker” og her får du fremgangsmåden.

Busted - content marketing myter

5 content marketing myter – som her bliver busted

Der findes mange undskyldninger for IKKE at gå i gang med content marketing. Nogle er der hold i, andre er oppustede content marketing-myter, som er svære at punktere. Måske er det en forkert opfattelse, der holder dig tilbage fra at komme i gang med at skabe bedre kunderelationer med nyttigt indhold? Læs med og få styr på content marketing myter og sandheder.

Mette Løvbom - Salattøsen

Når indholdet bliver kernen i forretningen – Salattøsen fortæller

“If you want to get rich, find your niche”
Sådan lyder det ofte i amerikanske content marketing-kredse. Men det mantra holder også i Danmark. Når der er efterspørgsel og indhold nok på området altså. Et område, der bestemt IKKE savner indhold, er madopskrifter. Det bugner med opskrifter fra fødevareproducenter, dagligvarebutikker, netbutikker og et hav af madbloggere på internettet.

Så hvordan skiller du dig ud fra mængden i det store indholdsocean? Du gør som Salattøsen og stiller skarpt på en niche.