Markedsføre indhold

Så meget tid skal du bruge på at markedsføre dit indhold

Hvis du bruger mere tid på at producere end på at markedsføre indhold, så prioriterer du sandsynligvis forkert. I takt med at kampen om dine kunders opmærksomhed bliver hårdere og algoritmerne bliver tungere at få presset organisk rækkevidde ud af, kræver det mere fokus på at markedsføre indholdet i sig selv. Her får du fifs til, hvordan du bruger nok tid på at markedsføre dit indhold.

Super Mario og kunderejser

Sådan bliver du Super Mario i kunderejser – og redder prinsessen

Du kender godt Mario, ikke? Ham den lille italienske blikkenslager fra Nintendo-spillene, der spiser svampe og plukker ildblomster for at blive Super Mario. I et syret univers kæmper han mod kæmpeskildpadder og kødædende blomster for at redde prinsesse Peach.
Lad os kigge på kunderejser som et spil Super Mario. Så bliver det let at forstå, hvad kunden ønsker at opnå og hvordan du kan udarbejde værdifuldt indhold til dem.

Præstationsangst er en stor udfordring i content marketing

Den største udfordring i content marketing, som ingen taler om

Content marketing kan da ikke være så svært. Find ud af, hvad du vil være specialist inden for, lav en masse indhold og tryk på knappen. Bom – så er du snart en kendt influencer eller branchens thought leader.
Desværre er det ikke så let i praksis. Og en del går i stå på det sidste step – at turde at få indholdet ud over rampen. Få taler om det, men mange kender til denne content marketing udfordring. Hvordan det opstår og hvordan du kan gå fra tvivl til selvsikkerhed, kan du blive klogere på her.

I går målgrupper. I dag publikum. I morgen communities

Web3 lever endnu. Du hører bare ikke så meget om det. Et af kendetegnene ved web3 er at internettet er distribueret. Det er særligt båret af content creators, der er trætte af at være i lommen på de store techgiganter. I stedet søger de direkte adgang med deres kunder – uden at have Meta, Alphabet, Snap, Twitter eller andre store techvirksomheder som mellemmand. Og i web3 er det et must at skabe et community rundt om den idé man har, eller den udfordring man løser.

Den lange hale

Den lange hale – har du fat i den rigtige ende?

Hvem vil ikke gerne ligge nummer 1 på Google? Det kan du godt komme til men sikkert ikke på søgeord, som tusindvis googler hver dag. Ofte er der en masse potentiale i den lange hale, hvor antallet af søgninger er færre men konkurrencen er lavere. Læs mere om sofistikeret adfærd på søgemaskiner, og hvordan du kan opnå placeringer på søgemaskiner ved at målrette indhold i den rigtige ende af halen.