Content marketing – det er da kun noget for smarte forbrugerbrands. Overhovedet ikke! Block Imaging har formået at skabe overbevisende resultater med content marketing på kort tid. Her får du en dugfrisk case og højdepunkter fra mit interview med President Josh Block.
Du kender vel Star Wars? Så kender du også Luke Skywalker’s vaklen mellem at holde sig på den gode side som en ægte Jedi-ridder eller lade sig friste af den mørke side og komme hurtigt til uanede kræfter og magt. Sociale medier har også en mørk side. Den frister men vil før eller siden få konsekvenser og kan føre en virksomheds omdømme på sociale medier lige lukt i Dødsstjernen.
Alle kender til Facebook. Og alle hippe marketing folk taler om Pinterest. Men arbejder du med B-to-B marketing kommer du ikke uden om LinkedIn. Her findes dine potentielle kunder – de leder efter information og er klar til at engagere sig. Læs hvordan du bærer dig ad med at bruge LinkedIn i B-to-B marketing, og hvorfor du bør investere din tid i det?
Da talkshow-værten Oprah Winfrey for et par år siden gæstede Danmark, blev hun svært begejstret for rugbrød. Det samme fik mange af hendes millioner af trofaste, amerikanske TV-seere. Grundlaget for et potentielt marked for rugbrød i USA var hermed skabt – og det udelukkende baseret på en kendt persons anbefaling. Oprah er influencer og hvad hun siger og gør, giver magt til at påvirke salg og flytte markedsandele. Læs mere om influencer marketing og hvordan du kommer i gang mest effektivt – også selvom du ikke lige får Oprah til at anbefale dine produkter.
Kan content marketing opbygge et medie brand? Det mener Red Bull. De har bygget deres eget mediehus, og Red Bull er i høj grad et medie med den lille forskel at de sælger energidrikke frem for annoncer. Læs mere om ekstremsport og ekstrem content marketing.
Du er den eneste, der gider høre om dine produkter. Sådan lyder David Meerman Scott’s mantra, som ofte bliver gentaget i content marketing kredse. Lad os kigge nærmere på, hvad David siger, og hvorfor du skal skrue ned for produktomtalen, men op for det dine kunder går op i: Nemlig dem selv.
Bedre kundeloyalitet. Hvem vil ikke gerne have det? En loyal kunde betyder mersalg eller gratis markedsføring, når tilfredse kunder anbefaler videre i netværket. Altså penge lige i kassen. I denne artikel giver jeg et eksempel på hvordan en branded app og content marketing kan hjælpe til at øge loyaliteten hos kunder. Læs med!
Har du set serien Mad Men, har du sikkert også lagt mærke til de mange Whiskeysjusser, som Don Draper og hans kolleger på Sterling Cooper indtager. Serien fremstiller 60’ernes reklameverden, og som online marketing mand, kan jeg ikke lade være med at tænke: De havde det godt nok let dengang. Men var det lettere at lave reklame i 60’erne eller er Don Draper og kollegers indtag bare en karrikatur? Læs med her.
Jeg er altid på udkig efter danske content marketing eksempler. I køkkenskabet forleden fandt jeg et klassisk eksempel – kogebøgerne fra Karolines Køkken. Selvom hele universet omkring Karolines Køkken og den ternede ko blev startet for over 50 år siden, er det knivskarp content marketing. Her kan du læse mere om hvorfor.
Hvis du arbejder målrettet med indhold i marketing, er kundefokuserede keywords en metode til at sikre at dit indhold fænger. Målrettet arbejde med keywords i indholdsmarketing er ikke kun godt for at skabe relevans for dine kunder. Det er i høj grad også dit valg af keywords, der bestemmer om du bliver fundet på Google og andre søgemaskiner. Vælger du at optimere indholdet efter de rigtige ord, øger du chancen for at en potentiel kunde finder frem til dit website frem for din konkurrents.