er du som luke skywalker på socilae medier?

Black Hat Social Media – Er du Luke Skywalker eller Darth Vader på Facebook?

Du kender vel Star Wars? Så kender du også Luke Skywalker’s vaklen mellem at holde sig på den gode side som en ægte Jedi-ridder eller lade sig friste af den mørke side og komme hurtigt til uanede kræfter og magt. Sociale medier har også en mørk side. Den frister men vil før eller siden få konsekvenser og kan føre en virksomheds omdømme på sociale medier lige lukt i Dødsstjernen.

Oprah Winfrey - Influencer

Influencer marketing – hvad er det og hvordan kommer du i gang?

Da talkshow-værten Oprah Winfrey for et par år siden gæstede Danmark, blev hun svært begejstret for rugbrød. Det samme fik mange af hendes millioner af trofaste, amerikanske TV-seere. Grundlaget for et potentielt marked for rugbrød i USA var hermed skabt – og det udelukkende baseret på en kendt persons anbefaling. Oprah er influencer og hvad hun siger og gør, giver magt til at påvirke salg og flytte markedsandele. Læs mere om influencer marketing og hvordan du kommer i gang mest effektivt – også selvom du ikke lige får Oprah til at anbefale dine produkter.

Don Draper

Derfor drikker Don Draper så mange Whiskeysjusser

Har du set serien Mad Men, har du sikkert også lagt mærke til de mange Whiskeysjusser, som Don Draper og hans kolleger på Sterling Cooper indtager. Serien fremstiller 60’ernes reklameverden, og som online marketing mand, kan jeg ikke lade være med at tænke: De havde det godt nok let dengang. Men var det lettere at lave reklame i 60’erne eller er Don Draper og kollegers indtag bare en karrikatur? Læs med her.

Relevant Keyword

Relevante keywords. 6 tricks til at finde fængende keywords der erobrer søgemaskinerne

Hvis du arbejder målrettet med indhold i marketing, er kundefokuserede keywords en metode til at sikre at dit indhold fænger. Målrettet arbejde med keywords i indholdsmarketing er ikke kun godt for at skabe relevans for dine kunder. Det er i høj grad også dit valg af keywords, der bestemmer om du bliver fundet på Google og andre søgemaskiner. Vælger du at optimere indholdet efter de rigtige ord, øger du chancen for at en potentiel kunde finder frem til dit website frem for din konkurrents.