I mediebranchen taler man knap så meget om content marketing. Derimod bliver advertiser funded programming ofte bragt op. Men hvad er advertiser funded programming, hvem bruger det og hvordan adskiller det sig fra content marketing? Her får du en gennemgang.
Der har været stille på bloggen i juli-varmen. Men det er hermed ændret. Content Marketing DK er fra og med i dag et fuldtidsprojekt og tilbyder en række forskellige konsulentydelser. Med risiko for at være ananas i egen juice, har jeg stillet mig selv 5 skarpe spørgsmål om, hvordan forretningen bliver, og hvilke ændringer du kommer til at opleve her på Content Marketing DK.
For danske virksomheder er content marketing ikke ukendt. Byggemarkedskæden Silvan skaber kundeloyalitet ved konstant at lave nyttigt indhold målrettet gør-det-selv-folket. Det sker på tværs af kanaler, og er med til at differentiere byggemarkedet i et prisfølsomt marked. Jeg har spurgt Silvan’s online chef, Flemming Jessen, om hvad de gør, og hvad de får ud af det.
Vi undersøger som aldrig før, inden vi handler, og vi gør i høj grad brug af andres erfaringer. Det fænomen hedder social shopping, og det vender op og ned på købsprocessen. Virksomhederne mister kontrol, men kan vinde den tilbage igen. Læs hvordan med udgangspunkt i en historie om en bådhandel.
Har du overvejet video i content marketing? Video er et kraftfuldt medie at vise indhold på, og som distributionskanal har YouTube et enormt potentiale. Men skal du lave kvali-indhold kan video også være dyrt og tidskrævende. Her får du nogle tips til at komme i gang og finde en omkostningseffektiv måde at lave videoer, der virker.
Twitter er død, emailen er død, selv marketing er død. Vil du skabe opmærksomhed med en simpel overskrift, skal du bare erklære en populær online trend for død. I virkeligheden forholder det sig helt modsat. Ganske få netværk, teknologier eller trends dør. De finder et naturligt leje og sporer sig ind på deres niche. Læs hvorfor ingenting dør og hvorfor online marketing hver dag bliver en tand mere komplekst.
Flot logo, lækker hjemmeside og knivskarpe salgstekster. Alt ser helt rigtigt ud, men hvorfor får du ingen tilmeldinger på dit nyhedsbrev, ingen likes på din Facebook side og ingen nye kunder i butikken? Måske hænger det sammen med lav tillid, når kun få kender til din forretning, så du skal ud og skabe tillid. Læs hvordan indhold kan styrke den tillid, der er fundamental for forretningen.
To uafhængige rapporter om content marketing trends i B2B marketing taler et klart sprog: Indhold rykker og der bliver sat flere ressourcer af til det, men det giver også nye udfordringer. Helt basalt vokser antallet af kanaler, så det stiller nye krav om at lave nok kvalitetsindhold. Her får du de seneste tal på, hvor hurtigt indhold rykker i B2B Marketing i USA netop nu.
Content marketing – det er da kun noget for smarte forbrugerbrands. Overhovedet ikke! Block Imaging har formået at skabe overbevisende resultater med content marketing på kort tid. Her får du en dugfrisk case og højdepunkter fra mit interview med President Josh Block.
Du kender vel Star Wars? Så kender du også Luke Skywalker’s vaklen mellem at holde sig på den gode side som en ægte Jedi-ridder eller lade sig friste af den mørke side og komme hurtigt til uanede kræfter og magt. Sociale medier har også en mørk side. Den frister men vil før eller siden få konsekvenser og kan føre en virksomheds omdømme på sociale medier lige lukt i Dødsstjernen.