Google udfaser den nuværende version af Google Analytics. Du skal snarest muligt finde en anden måde at måle populariteten af dit indhold på. Så hvor starter du og hvad kigger du efter? Her får du fifs til at udskifte Google Analytics.

Google udfaser den nuværende version af Google Analytics. Du skal snarest muligt finde en anden måde at måle populariteten af dit indhold på. Så hvor starter du og hvad kigger du efter? Her får du fifs til at udskifte Google Analytics.
Hvem henvender jeg mig til?
Uanset hvilken form for marketing du arbejder med, bør du kunne svare skarpt på det spørgsmål. Det kan personas hjælpe med. Ved at bruge personas har du lettere ved at gøre budskaberne relevante og du undgår at blive alt for selvfed at høre på. Lær hvad personas er og få tre grunde til, at du bør arbejde med personas i content marketing.
Indhold gør det ikke alene. God content marketing bør udkomme regelmæssigt på en eller flere af dine udvalgte kanaler. Skal du sikre et godt flow i, hvornår du udgiver indholdet, er en content kalender et must. Der findes mange forskellige værktøjer og måder at strukturere det på. Jeg er blevet vild med at arbejde med ClickUp – og det bliver du måske også efter at have læst denne guide.
2022 var på mange måder et vildt år for sociale medier. Der er sket… en del. Men hvilken indflydelse har et omdannet social media landskab på dit content marketing arbejde? I selskab med Katrine Thielke og Jacob Holst Mouritzen kan du både høre om TikToks fremmarch, Elon Musks overtagelse af Twitter og lytte til friske bud på social media trends i 2023. Læs og lyt med her.
Hvad vil du helst have? 100.000 følgere på Instagram eller 1000 ægte fans? I content marketing vil du oftest være bedst stillet med det sidste. For du har brug for en stærk kerne, når du bygger et publikum og der er oftest bedre forretning i at gå dybt end at gå bredt. Men vi starter med et berømt essay, der har fået en revival – den handler om idéen om 1000 true fans.
Hvis der er noget, der er nok af på nettet, så er det indhold. Så i stedet for at pumpe endnu mere indhold ud i fiberen, kan du med fordel udvælge og distribuere andres indhold. Den metode kaldes content curation – eller kurateret indhold på dansk. Det kan være effektiv måde at udvise ekspertise på og dermed gøre din virksomhed mere relevant for målgruppen. Læs mere om, hvad content curation er, se gode eksempler og lær, hvordan du selv kommer i gang
I content marketing er tiden aldrig givet dårligt ud på at nedfælde en strategi. Men hvad skal en indholdsstrategi indeholde? Her får du en tjekliste til din indholdsstrategi med de vigtigste ting, du skal have styr på, inden du producerer en masse indhold.
Du har knoklet i måneder med virksomhedens nye website. Det ser bedre ud end nogensinde, og nu har du lyst til at råbe det ud til hele verden. Men stop en halv! For hvad rager dit nye website dine kunder? Dine kunder tænker kun på sig selv. Så hvordan kan du få det til at handle om dem, når du lancerer nyt website? Tjeklisten til det finder du i denne artikel.
Danmark er Tour de France-gult for tiden. I den anledning får du her nogle konkrete tips til at få din indholdsproduktion op på den store klinge, så du kan træde væk fra feltet af konkurrenter med indhold, der fænger og engagerer.
Google kan være en rigtig værdifuld kilde til relevant trafik. For mange er den vigtigste taktik i content marketing SEO. Men Google skruer konstant på algoritmerne, og dine konkurrenter byder også ind med godt indhold. Så hvordan bliver du den skarpeste i branchen til SEO gennem content marketing? Her er 3 ting du skal fokusere på.