5 content marketing eksperter du skal følge

Denne blog er bygget på skuldrene af kæmper. Folk som har styr på alt omkring content marketing og som har været mine inspirationskilder – både når jeg selv arbejder aktivt med indholdsstrategier, finder nye tricks til at generere trafik og når jeg opdaterer denne blog med nyt indhold. Her har du min top 5 over content marketing eksperter og mine varmeste anbefalinger til at følge dem.

Joe Pulizzi

Hvis du kun har tid til at følge én content marketing ekspert, skal du vælge Joe Pulizzi. Han stiftede Junta42 og Content Marketing Institute og har desuden skrevet bogen, Get Content Get Customers, der var mit første seriøse møde med content marketing. Joe er ophvasmand til Content Inc. modellen og deler gavmildt ud af sin kunnen, og der er altid spændende nyt at komme efter på Content Marketing Institute’s blog.

 

 

David Meerman Scott

En ofte citeret content marketing ekspert er David Meerman Scott. Han har skrevet lærebogEN om new school marketing, The New Rules of Marketing & PR, som er et must-read hvis du arbejder med online marketing. Han tager ofte nogle kontroversielle standpunkter på sin blog, og så er han ikke bleg for at citere Yoda i sine præsentationer: ”You must unlearn, what you have learned”.

 

 

Ardath Albee

Ardath har styr på mekanikkerne bag ved alt det gode indhold. Hun har forfattet bogen, eMarketing Strategies for the Complex Sale, som kan anbefales hvis du skal mere ned i operations-delen af din online marketing. Hun er B2B fokuseret og samler trådene stærkt på hendes blog om marketing interactions.

 

 

 

 

Gary Vaynerchuk

Gary giver jeg et blog post for sig selv, når jeg har rundet hans bog, The Thank You Economy. Kort fortalt kørte Gary Vaynerchuk en vinbutik, som han transformerede til en online forretning. Samtidig postede han daglige videoer ud på Wine Library TV, som i dag er sat på hold med præcis 1000 publicerede videoer. Det boostede hans omsætning med faktor 15 og gjorde ham kendt som ekspert på vin – og content marketing.
Gary Vaynerchuk er Martin Thorborg på steroider. Han er en super inspirerende iværksætter og et klasse-eksempel på, hvordan man eksekeverer content marketing.

Chris Brogan

Ret skal være ret: Chris Brogan er i virkeligheden mere fokuseret på sociale medier. Men hans velsmurte blog og hans kreative måder at servere indhold om online marketing på gør at han absolut ar værd at følge. Du finder god inspiration på hans blog.

Kig på hvad content marketing eksperterne har at byde på og drop gerne en kommentar, hvis du synes jeg har glemt nogen.

 

6 Comments

  • Nikolaj Mogensen
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    Tak for listen – de skal straks tjekkes ud 🙂

  • Joakim Ditlev
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    gør endelig det. Og tak for feedback, Nikolaj.

  • Joakim Ditlev
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    tak skal du ha’ og godt at se at du har fundet kommentar funktionen. Der kommer nye posts hver tirsdag.

  • Iværksætter videoer
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    Spændende personligheder. De skal helt sikkert kigges efter i sømmene. Tak for listen.

  • Joakim Ditlev
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    Velbekomme! Og tak for kommentaren.

  • Trendsonline.dk
    Posted 30. november -0001 00:00 0Likes

    Er selv stor fan af Chris Brogan som du nævner. De andre har jeg ikke besøgt tidligere, så de er blevet noteret ned. Synes din blog er rigtig god og du har mange interessante emner. Glæder mig til at følge med på Twitter og herinde

Comments are closed.